Kolagen rybi – piękno na zewnątrz, zdrowie dla wewnątrz

Podziel się!

Czy Wam też kolagen rybi kojarzy się przede wszystkim z odmładzaniem skóry? Jeśli tak, to nie wiecie o nim wszystkiego Składamy się z kolagenu. Z rożnych postaci kolagenu zbudowane są nasze kości, chrząstki, wiązadła. Kolagen wpływa na regenerację kości. To rusztowanie utrzymujące nasze organy wewnętrzne. Kolagenowe rusztowanie podtrzymuje wyższe warstwy skóry.

Kondycja naszych białek kolagenowych odpowiada za elastyczność, rozciąganie, spoistość tkanki łącznej. Kolagen to łącznik naskórka i skóry właściwej podstawowy składnik macierzy wewnątrzkomórkowej. Dzięki niemu tkanka łączna zyskuje zdolność przebudowania się. Kolagen przyspiesza gojenie się ran, hamuje tworzenie blizn. Uczestniczy w procesie krzepnięcia krwi, poprawia stan naczyń. Suplementacja kolagenem pozwala na naprawę pękających naczynek.

Suplementacja kolagenem rybim to konieczność

Problemy zaczynają się wcześnie. Już po 26 roku życia zaczyna nam brakować kolagenu, jego poziom zaczyna systematycznie spadać. Organizm traci swoją naturalną zdolność do odtwarzania kolagenu. Od tego momentu skóra nagle wiotczeje. Włosy matowieją. W tym okresie ciało zaczyna się zmieniać a komórkom coraz trudniej pozbyć się toksyn i chemikaliów. Ten proces w czytelny sposób wyjaśnia dr Piotr Kardasz („Harmonia” – 1/2017). Pisze, że kolagen rozpuszczalny znajdujący się w tkance łącznej skóry właściwej stopniowo przekształca się w kolagen nierozpuszczalny. Kolagen nierozpuszczalny od rozpuszczalnego różni się tym, że nie ma już zdolności pobierania wody.

Najbardziej odczuwalny próg, po przekroczeniu którego poziom kolagenu spada drastycznie, przypada na okolice 40 – roku życia. To po przekroczeniu magicznej czterdziestki poziom kolagenu spada drastycznie. Zanik aktywności neurohormonalnej przypadający na czas między 60 tym a 70 tym rokiem życia to całkowity zanik odtwarzania kolagenu. Spadek ilości kolagenu to nie tylko zwiotczała, obwisła skóra i problemu ze stawami. Zanikanie kolagenu rozpuszczalnego jest przyczyną wielu chorób typowych dla starzenia. Sieć kolagenowa słabnie. Tkanki utrzymujące narządy wewnętrzne tracą swoją elastyczność i wytrzymałość.

Przewlekła niewydolność żylna ma związek z zaburzeniem przebiegu włókien kolagenowych w blaszce powierzchownej powięzi. Niska ilość kolagenu prowadzi do osłabienia żył i tętnic i pękania naczynek. Brak kolagenu to słaba tkanka łączna jest podatna na stany zapalne, opuchnięcia. Słabnie krążenie a przez to w stawach i mięśniach zostaje więcej toksyn, to prowadzi do ich sztywnienia.

W cukrzycy dochodzi do nierównomiernego rozkładu kolagenu w tkance łącznej. Kolagen rybi dla kości, serca i przeciwcukrzycy Jak pisze dr Piotr Kardasz, tkanki porowate kości w 90 proc. składają się z kolagenu. To w nich zachodzi proces łączenia się kolagenu z wapniem, fosforem i magnezem. Zaburzenia odnowy kolagenu prowadzą do utraty zdrowia i życia, gdyż w kolagen pełni ważną rolę także w układzie odpornościowym. Ogranicza rozprzestrzenianie się chorobotwórczych, toksyn i komórek nowotworowych. Brak kolagenu sprzyja miażdżycy, zawałom serca, fibromialgii, cukrzycy.

KOLAGEN RYBI ZNAJDZIESZ, KLIKAJĄC TU

Czego unikać, czyli naturalni wrogowie kolagenu

Wrogiem kolagenu jest nie tylko wiek, ale też: dieta uboga w kolagen, promieniowanie UV (nawet w solarium) palenie tytoniu nadużywanie alkoholu zbyt mała podaż witaminy C.

Z kolagenem w parze. Dobry poziom kolagenu zapewnia nie tylko suplementacja kolagenem rybim (z łusek rybich) i chrząstki rekina. Wchłanianiu się kolagenu sprzyja regularne przyjmowanie witaminy C, krzemu, kwasu hialuronowego i choindroityny. Ta suplementacja wspomaga wiązanie się kolagenu w skórze, chrząstkach.

Regeneruje ścięgna, chrząstki, wiązadła.

Systematyczne stosowania kolagenu chroni włosy przed wypadaniem i siwieniem (TU ZNAJDZIESZ KOLAGEN DO WŁOSÓW)

Żeby dobrze działał, musi się wchłaniać a do tego potrzebuje sojuszników. Wchłania się, dzięki:

- witaminie C - witamina C odpowiada za stabilizację i krzyżowanie się włókien kolagenu,

- krzemowi (krzem umożliwia organizmowi produkcję kolagenu, wzmacnia włókna kolagenowe), dobrym źródłem krzemu jest glinka kaolinow (jedna łyżeczka glinki dziennie, wymieszana z wodą pomaga w uzupełnieniu niedoborów).

  7 korzyści z suplementacji kolagenem rybim

1. Odmładza stawy i organy wewnętrzne.

2. Wyraźnie podnosi zwiotczałą skóre.

3. Ujędrnia i nawilża skórę.

4. Wygładza blizny i rozstępy.

5. Likwiduje cellulitis.

6. Walczy z trądzikiem młodzieńczym i różowatym

7. Poprawia pigmentację 

Kolagen i elastyna – dobrana para

Kolagen nie byłby sobą bez elastyny. Te dwa białka wspomagają leczenie się ran, wzmacniają stan mięśni i stawów. Ból mięśni i stawów często bywa oznaka braku kolagenu. Brak kolagenu oznacza problemy ze „smarowaniem” powierzchowni tkanek chrzęstnych, powstaje stan zapalny. Stawy i mięśnie sztywnieją i rozpoczyna się ich degeneracja.

Kolagenowa dieta

Ochronie twojej sieci kolagenowej będzie sprzyjać dieta bogata w witaminę C (polecam witaminę C z dzikiej róży z kolagenem rybim, kliknij po więcej). Jedz dużo limonek, cytryn, pomarańczy, truskawki, kiwi, jagody, mango brzoskwinie, brokuły, kalafior, jarmuż. Źródłem naturalnej witamin C jest także zielona i czerwona papryka.

Przyjaciółmi kolagenu są antycyjany – znajdziecie je w pokarmach kolorowych, nasyconych głębokim granatem, czerwienią i fioletem. Miedź – mikroelement, który pomaga w metaboliźmie witaminy C.

Miedź przyspiesza proces dojrzewania kolagenu i elastyny. Znajdziecie ją w suszonych owocach - śliwkach, morelach, figalch i rodzynkach.

Uwaga – dorosły człowiek powinien spożywać ok 900 mikrogramów miedzi dziennie ale nie więcej – łatwo o zatrucie miedzią. Chroni przed tym antagonista miedzi – cynk.

Cynk pomaga w budowie kolagenu i przyspiesza gojenie się ran. Dobrze przyswajany cynk znajdziecie w suszonych figach, grejfrutach brukselce, burakach , groszki, marchwi, kapuście pestkach dyni, kabaczka i arbuza.

Kolagen wspierają – prolina, lizyna.

Witamina A w połączeniu z siarką buduje kolagen.

Warto jeść słodkie ziemniaki, buraki i marchew, fermentowane produkty sojowe.

Zawarte w czosnku siarka, tauryna i kwas liopidowy wspierają uszkodzone włókna kolagenowe.

Obecny w pomidorach (szczególnie gotowanych i duszonych ) likopen hamuje proces kolagenazy. Ciemnozielone w warzywa liściaste (szpinak, kapusta, jarmuż) zawierają luteinę.

Ostra i słodka papryka oraz porzeczki sprzyjają zwiększeniu produkcji kolagenu, podobnie jak przeciwutleniacze – jerzyny, jagody i borówki. Odnowie komórek skóry i zachowaniu zdrowych włókien kolagenowych sprzyja - miód manuka , kwasy tłuszczowe omega 3, 6 i 9 orzechy i awokado.

Produkcję kolagenu wspiera coraz bardziej popularna wąkrtotka azjatycka (Gotu kola). Stymuluje ona produkcję kolagenu i powstawanie fibroplastów.

Suplementy i potrawy, które lubią kolagen:

- galaretki owocowe i chondroityna – to naturalny składnik chrząstki, stawowej, ścięgien, wiązadeł i tętnic,

- glukozamina – budulec mięśni i stawów,

- MSM - związek siarkoorganiczny, odblokowuje produkcję kolagenu zmniejsza ból i stan zapalny stawów,

kwas hialuronowy (znajdziesz go klikając TU)- utrzymuje wodę w mięśniach, nawilża poduszki stawowe, utrzymuje wodę w mięśniach, wygładza zmarszczki,

probiotyki – proces trawienia i odzywania zaczyna się w jelitach, bez dobrej flory jelitowej nie ma wchłaniania wartości odżywczych a ni produkcji kolagenu,

krzemionka – mikroelement wspierający tkanki i stawy.

Kolagen rybi, jak ludzki

Nazywany białkiem młodości kolagen rybi działa pobudzając fibroplasty (porównywane do stoczni kolagenowych organizmu) do do pracy. Kolagen rybi bezpiecznie i naturalnie pozwoli Ci na dłużej zachować piękno i młodość. To on sprawia, że o Twoim rzeczywistym wieku naprawdę nie decydują pierwsze dwie cyfry numeru pesel, ani też ilość siwych włosów, ale kondycja Twoich białek kolagenowych.

Ciekawostki: Kolagen nazywa się „białkiem życia”. Słowo wywodzi się z języka greckiego i inaczej znaczy „klejorodny” - „cola” (klej) i „gennao” (rodzić). Słusznie, bo kolagen spaja nasze komórki i znajduje się we wszystkich narządach. Skleja go od czubków głów, aż po krańce paznokci. Skóra właściwa, czyli podstawowa warstwa skóry składa się głównie z białek kolagenowych – glicyny, proliny, hydroxyproliny. Na utratę kolagenu narażone są kobiety (bardziej, niż mężczyźni) głównie po 40 roku życia.

Kolagen stanowi aż 30 proc. całkowitej masy białka ludzkiego, 70 proc. masy białek skóry, od 30 do 60 proc. białek kości aż 99 proc. białek oka!

Naukowo udowodniono, że za pogorszenie widzenia odpowiada postępujące wysuszenie gałki ocznej. Smarowanie okolic oczu i powiek żelami kolagenowymi oraz regularna suplementacja kolagenem pozwala poprawić ostrość widzenia nawet to 1,5 dioprii.

Organizm młodego człowieka w naturalny sposób potrafi odbudować aż 3 kg swojego naturalnego kolagenu rocznie! Naukowcy potrafią precyzyjnie określić wiek naszych organizmów badając tkankę łączną!

Tkanka łączna ściśle wiąże się z wymianą materiału biologicznego, także tego innego niż białka. Kiedy zaczyna nam brakować kolagenu ustrojowego, szybciej się męczymy. Z powodu ubytków kolagenu zmienia się skład chemii mózgu, pogarsza samopoczucie.

Odnowa kolagenu, to proces złożony

Jak każde białko, tak i kolagen, rodzi sie i umiera. Ludzkim narządem, który potrzebuje najmniej czasu (tylko 30 dni) na wymianę kolagenu, jest wątroba. Oko potrzebuje 70 dni, skóra - 135 dniach, w poszczególnych komórkach krwi – po 3 miesiącach. Najdłużej bo ponad 12 m-cy zajmuje to kościom, stawom i układowi nerwowem.

Nawilżenie, dobrą kondycję skóry, gałki ocznej, włosów i paznokci, ale również ciągłą odnowę narządów zapewnia właściwy poziom kolagenu.

Rybi, bydlęcy, hydrolat, hydrolizat czy może wege – kolagen roślinny?

Jeszcze 20 lat temu dostępnym źródłem kolagenu był wywar z kurzych łapek lub galareta z nóżek wieprzowych. Teraz można wybierać między kolagenem w różnych formach – najczęściej spotykanym jest hydrolizat kolagenu. Hydrolizat jest szczególnie pomocny z leczeniu osteoporozy, kolagenozy, reumatoidalnego zapalenia stawów i upośledzenia funkcjo stawów.

Kiedy spytacie przeciętnego kosmetologa lub kosmetyczkę o kolagen odpowie, że stosowanie kolagenu na zewnątrz mija się z celem, bo kolagen jest wielkocząsteczkowy, więc nie ma możliwości przenikania przez barierę naskórka. Myli się! Niestety wiedza wciąż zbyt wielu kosmetologów na temat kolagenu jest bardzo nieaktualna. Większość z nich u studiowała i uczyła się o kolagenie z podręczników powstałych jeszcze w XX wieku.

Tymczasem nauka z roku na rok przynosi kolejne doniesienia na temat kolagenu. Wiadomości podane w tych podręcznikach są mocno nieaktualne. Królujący w podręcznikach do kosmetologii pogląd o jedynym, nietransdermalnym, wielkocząsteczkowym kolagenie, została obalona już w latach 80 tych ubiegłego stulecia. Co ciekawe, przez polskich biochemików.

To prawda, że wielkocząsteczkowy kolagen bydlęcy – cząsteczka ma ok 10 mikrometrów nie miałby absolutnie żadnych szans na przeniknięcie bariery naskórka. Włókna bydlęce poddawany hydrolizie, są rozrywane na mniejsze części, jego spirale są już rozłączone.

Przeciwnicy tej formy kolagenu podkreślają, że nie jest to już żywy (jak hydrat) ale martwa masa białek aminokwasów. Kolagen rybi w formie hydratu to żywe białko o stukturze pojtrójnej helisy.

Hydrolizat kolagenowy. Hydroliza polega na rozrywaniu wiązań chemicznych z udziałem wody. Podczas procesu hydrolizy kolagen traci swoją aktywność biologiczną, więc nie ma możliwości przenikania bariery naskórka. To ma znaczenie w przypadku kosmetyków i produktów do stosowania na skórę.

Stosowany doustnie kolagen hydrolizowany zachowuje swoją skuteczność, jest bardzo pomocy w leczeniu upośledzonych funkcji stawów – w osteoporozie, reumatoidalnym zapaleniu stawów, zesztywniającym zapaleniu stawów kręgosłupa. Badania naukowe bezsprzecznie wykazały, że hydrolizat kolagenu działa. Dzięki niemu fibroplasty są mocno stymulowane do produkcji kolagenu i proteoglikanów.

 W kosmetykach znajdziedzie „mikro-kolagen”. To oligopeptydy otrzymywane na drodze syntezy z natywnego kolagenu, stabilizowane za pomocą cząsteczek tłuszczowych. Otrzymane na drodze chemicznej peptydy, pozytywnie działają na skórę, ale nie są produktem naturalnym.

Polecany przez wegetarian „kolagen roślinny” czyli ekstensyny, to inaczej glikoproteiny. Ekstensyny są bogatymi w hydroksyprolinę białkami strukturalnymi. W naturze wchodzą w skład ściany komórkowej roślin. Zwolennicy kolagenu pochodzenia zwierzęcego podkreślają, że „kolagen roślinny” poza hydroksyproliną nie zawiera żadnego aminokwasu, ani peptydu pochodzenia kolagenowego. Wegetarianie na odwrót – chwalą kolagen roślinny. Ze względu na ich światopogląd, jest ta forma kolagenu jest jedyną dopuszczalną.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Do góry

Ta strona używa tzw. cookies. Ustawienia możesz zmienić w preferencjach przeglądarki.